Proje Ortakları

                                                                                                                                           

Logos-3

EUROPOLE – İTALYA

Polo Europeo della Conoscenza – Avrupa Bilgi Kutbu “Europole”, çok sayıda üyesi ile – 4000’den fazla Okul ve Araştırma Kuruluşu, 3 Üniversite, 40 Yetişkin Eğitim Kurumu, 2 Bölgesel Yönetim, Belediyeler, 20 Mesleki Eğitim okulu, 20 STK, 4 kooperatif ve İtalya’da 140.000’den fazla üye- kar gütmeyen bir kamu kuruluşudur. İtalyaının Verona kentinde bulunur ve bölgesel ve ulusal düzeydeki tüm eğitim kurumlarıyla birlikte doğrudan hareket eden Avrupa Eğitim Entegrasyonu Konseyi olarak tanınır.

Europole’un ana faaliyet alanları Avrupa ve Avrupa dışı atölye çalışmaları, seminerler, konferanslar, ortaklıklar ve projeler aracılığıyla Avrupa boyutu ve entegrasyonunu tanıtmaktır. Ağ, konsorsiyumun mümkün olan en çok sayıda kurumunu projelere dahil eden genel ve kapsayıcı aktiviteler planlamaktadır. Polo Europeo della Conoscenza Uluslararası Ticaret Merkezinden, öğretmenler ve anaokulu sektörleri için hizmet içi eğitim kurslarına, hapishanede ve kırsal alanlarda yetişkin eğitimine kadar eğitimin her alanında çalışmaktadır. Aynı zamanda sosyal dışlanma üzerinde, yabancı düşmanlığı ve ırkçılığa karşı savaşarak ve cinsiyet, farklı kültürler ve dinler arasındaki klişeleri yıkarak öğrencilerin ve okulu bırakmış kişilerin eğitilmesinde, kültürler arası öğrenimde, genç işçiler ve mesleki eğitim alanı üzerinde de çalışmaktadır. Ağın 4000 kurum üyesi, sosyal ve kültürel dışlanma tehlikesi yaşayan öğrencilerle (göçmenler, mülteciler, okulu bırakan kişiler ve ebeveynleri ayrılmış öğrenciler, sosyal ve psikolojik sorunları olan, engelli ve diğer özel ihtiyaçları olan öğrenciler) çalışmaktadırlar. Diğer bir faaliyet alanı ise iş stratejileri ve ekonomik araştırmalardır. Ağın son yıllardaki ana faaliyet alanlarından biri toplum yanlısı değerlere ve insan haklarına odaklanan eğitim robotları olmuştur.

Logos-Gazi-1 

Gazi Üniversitesi – TÜRKİYE

Gazi Üniversitesi, Türkiye’nin köklü üniversitelerinden biridir. Geçmişi 1920’lere kadar uzanan Türkiye’deki birkaç üniversiteden biridir. Gazi Üniversitesi’nde 11 fakülte, 5 yüksekokul, 3 meslek yüksek okulu bulunmaktadır. Gazi Üniversitesi’nin resmi internet sitesinde yer alan güncel istatistiklere göre 3771 öğretim üyesi, 1510 öğretim görevlisi, 200 öğretim görevlisi ve 1501 araştırma görevlisi bulunmaktadır. Toplam öğrenci sayısı 42097’dir. Bu açıdan Gazi Üniversitesi Türkiye’nin en büyük üniversitelerinden biridir. Gazi Üniversitesi, Türkiye’deki eğitim araştırmalarıyla da ünlüdür.

Gazi Üniversitesi Rektörlüğünde bulunan Gazi Üniversitesi Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi, üniversitenin AB hibelerinden en fazla düzeyde yararlanmasına ve projeleri tam zamanlı çalışanlarla koordine etmesine yardımcı olmaktadır. Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin görevleri şunlardır:

  • Üniversitede AB Eğitim ve Gençlik Programlarını tanıtmak, bu programlar hakkında bilgilendirici konferanslar düzenlemek,
  • Gerekli organizasyonları yapmak, idari ve akademik birimleri ve öğrencileri bilgilendirmek,
  • Yabancı ülkelerden gelen heyetleri ağırlamak ,
  • Ulusal ve uluslararası toplantılarda, kongrelerde, sempozyumlarda üniversiteyi temsil etmek,
  • Kamu bilgilendirme daire başkanlığı tarafından yürütülen yurtdışı faaliyetlere katılımı sağlamak,
  • AB Komisyonu’nun bilimsel araştırmaları desteklemek amacıyla yürüttüğü 7. Çerçeve Programı hakkında koordinasyonu sağlamak  ve bilgilendirmek,
  • AB projeleri kapsamında öğrencilerin yurt dışına gidecekleri oryantasyon programlarını düzenlemektir.

Logos-6

Consejería de Educación. Junta de Castilla y León – İSPANYA

Consejería de Educación, İspanya özerk hükümetinin Eğitim Birimidir. Eğitimde Yenilik ve Eşitlik Genel Müdürlüğü, izleme programları, kalite ve değerlendirme alanlarında sorumluluklara sahip Consejeria de Educación’un ana idari birimidir; adalet, eşitlik ve eğitici danışmanlığın teşvik edilmesi; öğretmen eğitimini geliştirmek ve eğitimde yeniliği teşvik etmek; bu sorumluluk alanları Genel Müdürlüğün dört şubesine uygundur ve bahsi geçen branşa ait olan ve uzmanları kapsayıcı bir çerçeve içinde eğitimi teşvik etmek için faaliyetler geliştiren, eğitici topluluk için eğitime destek veren ve eğitim ihtiyaçları ve eğitim çıktıları ile ilgili araştırma ve yenilikler geliştiren Castilla y León’da eğitim eşitliği için “Eğitim Danışmanlığı” ve oldukça profesyonel bir ekip ile birlikte eğitimde adalet, eşitlik ve danışmanlık ile bağlantılı şube, bu projede yer alan şubedir.

Logos-7

Panevezio Rajono Svietimo Centras, Litvanya

Panevėžio Rajono Švietimo Centras, 1995 yılında Panevėžio Rajono Savivaldybės Tarybos tarafından kurulan ve Litvanya'nın Panevėžys Şehri'nde bulunan kamu ve kar amacı gütmeyen bir kuruluştur. Merkezin amacı, okul topluluklarının üyelerinin mesleki yeteneklerini geliştirmek ve perspektif pedagojik yeniliklerin yayılmasını teşvik etmektir. Merkez, çoğunlukla Panevėžys Bölgesi'nde bulunan 27 eğitim topluluğuna yönelik hizmet içi eğitim sunmaktadır. Merkez, farklı topluluk gruplarının (gençler, okul topluluklarının üyeleri, yaşlılar) mesleki yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamakta ve eğitimde yeniliklerin yayılmasını teşvik etmektedir. Merkezin faaliyetleri, ulusal eğitim önceliklerine, okul ihtiyaçlarına ve bireysel kursiyerlerin ve ömürboyu öğrenen bir toplumun vizyonuna yanıt vermektedir. Merkez, zamanında eğitimler, atölye çalışmaları, seminerler, staj gibi hizmetler sunma konusunda temel görevini görmektedir. Eğitim alanında serbest uzmanların ve tanınmış eğitmen-pratikçilerin hizmeti, hem bölge öğretmenleri hem de okul yöneticileri için kullanılabilir durumdadır.

Logos-1

 Burgos Üniversitesi, İspanya

Burgos Üniversitesi (UBU), 1994 yılında kurulmuş olup yerel ve bölgesel ekonomideki rolünü üstlenmiş ve daha geniş bilimsel gelişmeye yanıt vererek piyasa taleplerine cevap vermiştir (örneğin, işgücü piyasasının ihtiyaçlarına uygun yeni programlar geliştirme) ve geniş araştırma ağları oluşturmuştur (örneğin, üniversite, özel sektör, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşları arasındaki entegre araştırma). Ayrıca UBU, 7 stratejik hedefi amaçlayan bölgesel Birlik Üniversitesi-İşbirliği Stratejisi (2008-2013) kapsamına kaydedilmiştir: Bilgi transfer yapılarını güçlendirme, İş taleplerine yönelik teknolojik teklifleri üretme ve güçlendirme, Ortak Ar-Ge'yi teşvik etme, Bilgiyi kullanımı teşvik etme, Teknoloji tabanlı iş faaliyetleri üretme ve pekiştirme, İnovatif kültürü teşvik etme, Üniversite-İşbirliği yakınlaşmasını güçlendirme.

Logos-4                                                                                                                                                                                           

Türkiye Cumhuriyeti, Milli Eğitim Bakanlığı, Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü

Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü, Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı'nın bir birimidir.

AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü, aşağıdaki görevlerden sorumludur:

  • Bakanlık departmanları tarafından yürütülen uluslararası fonlu projelerin koordinasyonu
  • AB-Türkiye ilişkileri ile ilgili konular (ilerleme raporları, alt komite no.5 toplantıları, ortaklık komitesi toplantıları, ET2020 çalışma grupları)
  • uluslararası organizasyonlarla ilgili konular (BM, Dünya Bankası Grubu, G20, Avrupa Konseyi)
  • özellikle Avrupa'da okul çağındaki Türk çocuklarının kültürel ihtiyaçlarını karşılama
  • eğitim ve eğitim alanında diğer ülkelerle işbirliği yapma.

AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü ayrıca Türkiye'yi ET2020 Ortak Değerleri Teşvik ve Kapsayıcı Eğitim Çalışma Grubu'nda temsil etmektedir.

AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü, Avrupa Komisyonu tarafından hazırlanan ilerleme raporuna katkıda bulunmak için Bakanlık Departmanları'ndaki tüm gelişmeleri takip etme yükümlülüğüne sahiptir                                       

 Logos-2                                                                             

Friends of Education, Makedonya

"Eğitim Dostları" adında bir dernek, Kuzey Makedonya ve yurtdışından ilkokul, ortaokul öğretmenleri, akademisyenler, eğitimciler ve öğretmen eğitmenlerinden oluşur. Bu kişiler oldukça aktif olan ve dünya genelinde eğitimciler tarafından tanınan çalışmalara imza atmış olan bireylerdir. Bu kişilerin tutkusu bir araya gelmelerine ve aynı değerleri ve ilgi alanlarını paylaşmalarına ilham verdi. Kaliteli eğitimi herkese sunmanın ve eşit erişim için mücadele etmenin, ekonomik, kültürel ve sosyal farklılıkları aşmanın tek yol olduğuna sıkıca inanırlar. Dernek üyeleri bu amaç için adanmış ve yüksek kaliteli eğitim sunarak toplumun genel gelişimine katkıda bulunmaya isteklidirler. Misyonları ve faaliyetleri alternatif öğretim yöntemlerini geliştirmeye ve eğitim sürecine dijital medyanın entegre edilmesine yöneliktir. Dernek üyelerinin çoğunluğu, az veya hiç kaynağa, teknik ekipmana ve diğer materyallere sahip olmayan dezavantajlı, kırsal, çok kültürlü ortamlarda çalışan eğitimcilerdir. Öğrencileri kendi yaratıcılıklarını ifade edebilecekleri projelere dahil olmaya teşvik ederek, konuyla ilgili daha fazla şey öğrenmelerini ve aynı zamanda kendilerini tanımalarını sağlayarak bunu başardılar. Tüm bu projelerin merkezinde daima sınıfta dijital medyanın kullanımı fikri olmuştur, bu yüzden üyeler, bu konu hakkında daha fazla bilgi edinmeye ve aynı zamanda bilgilerini daha sistemli ve organize bir şekilde diğer meslektaşlarıyla paylaşmaya daha fazla zaman ve enerji ayırmaya karar verdiler. Derneğin misyonu, eğitim alanında diğer öğretmenler ve profesyonellerle deneyim ve uzmanlığı paylaşmaktır; bunu eğitim, atölye çalışmaları, seminerler ve konferanslar düzenleyerek gerçekleştirmeyi amaçlar. Fikir, ülke içinde ve dışında ilgilenen tüm taraflara yüksek kaliteli destek sağlamaktır.

Logos-1

Make İt Better, Portekiz

miB, sürdürülebilir kalkınma, sosyal sorumluluk, sosyal ekonomi ve sosyal girişimcilik gibi alanlarda güçlü katkılarda bulunan çok disiplinli ortakları ve çalışanlar ekibini bünyesinde barındırmaktadır. En dezavantajlı grupların yerleştiği farklı bağlamlarda işlev görmektedir. miB'nin faaliyetlerindeki amacı: en dezavantajlı gruplara işbirliği yapmak ve desteklemek suretiyle sürdürülebilir ve sorumlu çalışma modelleri ve araçları oluşturmak, geliştirmek, uyarlamak ve uygulamaktır. Misyonu, ekonomik, sosyal, çevresel ve kültürel olmak üzere insan toplumunun tüm boyutlarının gelişimini desteklemektir; dayanışma ve adaletle ilgili ahlaki görevler ve prensipler şartnamesinde kaydedilen diğer değerlerle bağlantılıdır. miB, eğitimi, güçlendirmeyi ve sosyal ekonomiyi teşvik etme, kaynakları koordine etme ve toplulukların sorunlarını ve taleplerini çözmeye odaklanan dinamikleri teşvik etme konusunda enerjik bir rol oynamaktadır.

background image